lot22
Kayhan Keskinok, kağıt, rapido çinisi, 15x16cm. (2004)


  • Kağıt üzerine rapido çinisi,
  • İmzalı, 2004,
  • 15 x 16 cm. (çerçeveli 27.5 x 28.5 cm.)

Açıklama

 

Kayıhan Keskinok (1923, 2015) – Devlet sanatçısı (*)

  • İzmir doğumlu.
  • Çocukluğunun ilk yılları, kaçan düşmanın evsiz barksız bıraktığı, yakıp yıktığı kararmış topraklarda, yanık kiremit kokuları arasında geçti.
  • 1942 yılında girdiği Ankara Gazi Eğitim Enstitüsü Resim-iş Bölümü’nü 1945 yılında bitirdi. Enstitüde, resim dalında Refik Epikman ve Malik Aksel’in, modlajda Hakkı İzet’in öğrencisi oldu.
  • 1960 yılında Lozan Güzel Sanatlar Okulu’nda (Ecole des Beaux-Arts) “biçim grameri” üzerine çalıştı.
  • 1962 yılında öğretmen olarak atandığı Gazi Eğitim Enstitüsü Resim Bölümü’nde  “Form ve İnşa” temalı dersler verdi.
  • 1970 – 80 aralığında TRT Televiyonu Artistik Hizmetler Şubesi’nde dekoratör ve müdürlük görevinde bulundu.
  • 1968 yılında İstanbul Opera Binası Sanat Yarışması Resim Mansiyonunu, 1973 yılında 34. Devlet Sergisi Ödülü’nü, Kültür Bakanlığı 50. Yıl Resim ve Heykel Yarışması’nda Atatürk ve Cumhuriyet Ödülü’nü ve DYO 7. Resim Sergisi Jüri Özel Ödülü’nü, 1976 yılında 37. Devlet Sergisi Ödülü’nü, 1981 yılında Cumhuriyet Senatosu Atatürk Resim Yarışması Birincilik Ödülü ile Kültür Bakanlığı Atatürk ve Devrimleri Resim Yarışması Ödülü’nü, 1994 yılında Uluslararası Plastik Sanatlar Derneği Onur Ödülü’nü, 1999 yılında GESAM Cumhuriyetle Gelenler Hizmet Ödülü’nü almıştır. Sanatçıya, 1998 Yılında Devlet Sanatçısı unvanı verilmiştir.
  • İzmir ve Ankara Resim ve Heykel Müzeleri ile Yugoslavya Potiçelli Kenti Sanatçılar Kolonisi Müzesi’nde, Türkiye Büyük Millet Meclisi’nde ve diğer resmi kuruluşlar ile özel koleksiyonlarda yapıtları bulunan sanatçı 1982 yılından 2012 yılı sonuna kadar Galeri Sanatyapım’da kendi adını taşıyan atölyeyi yönetti.
  • 18 Nisan 2015 tarihinde yaşama veda etmiştir.
  • Kayıhan Keskinok, 1945-1950 dönemi eserlerinde Cezanne’ı anımsatan renk geçişleriyle dikkat çekti. 50’li yıllar sanatçının geri dönmeksizin çok figürlü resimlere yöneldiği yıllardır.
  • 1970’lerin sonundan başlayarak figürün yer aldığı mekanı soyutlama denemelerine girişti, resimlerine masalsı öğeler ekledi.
  • 1980’lerde zaman kavramını irdeledi, imgelerin üstüste bindirilmesi tekniğini geliştirdi.
  • Sanat felsefesini “görsel bellekten çalışabilmek için en başta, o hareketi yaşamanız gerekir” ifadesiyle tanımladı.

(*) Keskinok Sanat Vakfı’nın sanatçıya ilişkin tanıtım yazısından özetlenmiştir.

Değerlendirmeler

Henüz değerlendirme yapılmadı.

“lot22
Kayhan Keskinok, kağıt, rapido çinisi, 15x16cm. (2004)” için yorum yapan ilk kişi siz olun
WhatsApp chat